קביעת תורים

  לימודים מתקדמים
  טיפולי פוריות
  טיפול בהריון ולידה
  טיפול בתינוקות ובילדים
  דיקור סיני

  טיפול בבעיות גב

  צמחי מרפא
  תזונה סינית
  שיאצו
  אנמה-אמפוקו
  טווינה
  רפלקסולוגיה
  פרחי באך

  אוסטיאופתיה

  אייפק
  עיסוי שוודי/תאילנדי/אבנים חמות
  קבוצות יוגה
  יוגה טיפולית
  הומאופתיה


        

קווים מנחים להורים
מאת: שירה קרן


שנת לימודים חדשה עומדת בפתח והתרגשות גדולה ניצבת בפני כל המשפחה.
המזון, הוא הכוח שמניע אותנו במהלך היום ונותן לנו אנרגיה להתמודד עם העומס הרגשי והמחשבתי. בכתבה זו קווים מנחים להתמודדות עם ארוחות הילדים ודוגמא לתפריט אפשרי.

• בתזונת ילדים כמו גם בתזונת מבוגרים חשוב לזכור כמה עקרונות מנחים ופשוטים. החשוב ביותר הוא לאכול אוכל שמכינים לבד ולהימנע מאוכל קנוי ותעשייתי.
• גם לגבי קינוחים- עוגת שוקולד אפויה על ידי אימא עדיפה עשרת מונים על חטיף שוקולד קנוי.

• אנחנו רוצים שילדינו יחשפו לכמה שפחות חומרים משמרים, צבעי מאכל, משפרי טעם למיניהם, בשרים מעובדים, המכילים ניטריטים. כל אלו הוכחו בוודאות כחומרים מסרטנים וכמזיקים למערכת העצבים ולמערכת העיכול ומעודדים תופעות אלרגיות רבות.

• רצוי לנסות להפחית מהתפריט במידת האפשר מוצרי חלב, הגורמים לאלרגיות וליחה, ולצרוך לבנה ויוגורט, המתעכלים בקלות ומכילים חיידקים פרוביוטיים (המסייעים לאיזון מערכת החיסון והעיכול).

• כדאי לאכול מזונות מלאים במידת האפשר, מזונות אלו מתפרקים בגוף בצורה מווסתת ואיטית יותר ומעניקים תחושת חיוניות לאורך זמן. רצוי לשלב בתפריט ירקות ופירות המכילים ויטמינים וחומרים נוגדי חמצון (2-3 ביום לפחות).

• ומה לשתות? רצוי מים!
אפשר לשתות  מיץ פירות טבעי לעיתים שמתחשק, אך לא שום משקאות המכילים קפאין, השוחקים את האדרנל ומשנים את התפקוד הביוכימי במוח ועל ידי כך פוגעים במערכת העצבים.

• נחיצות ארוחת הבוקר:
המוח שלנו צריך גלוקוז בכדי לתפקד אחרי ה"צום" של לילה. על כן חשוב לא לפסוח על ארוחה זו ולהתחיל יום בריכוז.

תפריט לדוגמא
ארוחת בוקר- לבחירה אחת מהאפשרויות הנל:
• דייסת קוואקר + פרי חתוך
• פרוסת לחם מלא +שקדיה+ דבש
• יוגורט+צימוקים אורגניים (חשוב לצרוך פירות יבשים אורגניים היות ובפירות יבשים לא אורגניים יש המון חומרים משמרים כמו גופרית, וכך מאבדים את כל היתרונות של הפרי היבש המכיל כמויות רבות של ברזל וסידן).
• פרוסת לחם עם לבנה+ מעט שמן זית+ עגבניות שרי.
• סלט פירות

ארוחת עשר- לבחירה אחת מהאפשרויות הנל:
• כריך עם טחינה +נבטי אלפלפא+מלפפון ( יש היום מלפפוני "מיני" שהם מאד טעימים וילדים "מתחברים" אליהם יותר כמו גם לעגבניות שרי)
• כריך עם ביצה קשה וירקות
• כריך עם טונה (רצוי לא לאכול טונה מקופסא יותר מפעמיים בשבוע בגלל הכספית)

ארוחת צהריים- לבחירה אחת מהאפשרויות הנל
• פסטה ברוטב עגבניות (עגבניות מבושלות עשירות מאד בליקופן- נוגד חימצון חיוני ביותר) אפשר להוסיף לרוטב ירקות כמו קישואים, בצל וגזר מרוסק הנטמעים בטעם וקלים לאכילה לילדים "סרבני" ירקות.
• קציצות ברוטב עגבניות + אורז - זוהי מנה שאין כמעט ילד שלא אוהב....
• צלי עוף+ ירקות שורש.
• מרק ירקות בתוספת גריסי פנינה ועדשים אדומים - קטניה קלה לעיכול, שבמרק ירקות מאד משתלבת
• פילה דג סלמון (אפשר להכין עם רוטב של מייפל: דבש+ שמן זית+ שום, הטעם המתקתק מאד מתאים לחיך הילדים). כדאי לאכול דג פעמיים בשבוע- עשיר מאד באומגה 3 החיונית  לתפקוד אופטימלי של כל תא ותא בגוף, עם זיקה מיוחדת לתפקוד מערכת העצבים ולאיזון המערכת ההורמונלית.

 ארוחת ערב- לבחירה אחת מהאפשרויות הנל
• שקשוקה העשויה מביצה אורגנית
• בטטה בצורות שונות כמו- לביבות, פשטידה, מרק...
• חומוס ביתי עם ירקות + פיתה מקמח מלא.(חומוס עשיר בסיבים מסיסים, ויטמינים מקבוצת B ,מקור טוב למינרליים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן וברזל)
• דייסת קוואקר-הדגן מכיל כמות גדולה של ויטמינים, חומצה פולית, סידן, אבץ, ברזל, אשלגן,  מכיל מרכיבים חלבוניים חיוניים, סיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים.

 חטיפים שאפשר לאכול
 בייגלה (עדיף מקמח מלא), שלווה, פופקורן (שעושים לבד בבית בסיר), "פתיבר" מקמח מלא.
ואפשר להחליט שליד הטלוויזיה אוכלים רק פירות !


שתהיה שנת לימודים נהדרת, רק טוב, שירה קרן .

 

 

 


 

© 2007 כל הזכויות שמורות  l מרכז אלה לרפואה סינית עתיקה l ברודצקי 43 כניסה א קומה 3 תל אביב l טל. 03-5447144  l צור קשר

 

Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים